Pengabdian Mahasiswa KKN Melalui Program Bimbingan Belajar Siswa TK-SD Desa Puput
Abstrak
Pengabdian ini bertujuan untuk meningkatkan minat belajar siswa TK-SD di desa Puput melalui program bimbingan belajar. Masalah yang dihadapi adalah rendahnya motivasi dan minat belajar siswa. Metode pengabdian yang digunakan adalah pendekatan kualitatif deskriptif dengan observasi dan studi dokumentasi. Hasil observasi menunjukkan bahwa diperlukan program bimbingan belajar untuk meningkatkan minat belajar siswa. Oleh karena itu, mahasiswa KKN IAIN SAS Bangka Belitung melaksanakan program bimbingan belajar gratis menggunakan metode BCM (Belajar, Cerita, Menyanyi). Hasilnya, program bimbingan belajar berhasil meningkatkan minat belajar siswa. Hal ini dapat dilihat dari hasil monitoring dan evaluasi yang menunjukkan siswa dapat mempertahankan pemahaman materi dengan baik. Kesimpulannya, program bimbingan belajar mampu menjadi solusi untuk meningkatkan minat belajar siswa TK- SD di Desa Puput.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##- All articles published in Al Quwwah are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and Al Quwwah, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
- Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to Al Quwwah to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
- Although the conditions of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license do not apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to Al Quwwah, authors recognize the rights of readers and must grant any third party the right to use their articles to the extent provided by the license.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.